ABD Temsilciler Meclisi'ne bağlı etik komitesinin basına sızan gizli bir raporu, çok sayıda Kongre üyesi ve çalışanı hakkında komite tarafından inceleme yürütüldüğünü ortaya koydu.
Washington Post gazetesine sızdırılan rapora göre, komite, 30'dan fazla milletvekili ve bazı yardımcılarının faaliyetlerini, savunma lobiciliği ve görevini kötüye kullanma gibi konularla bağlantılı olarak inceleme altına aldı.

Gazete, Temmuz ayında hazırlanan raporda, Temsilciler Meclisi'nin, Savunma Bakanlığı (Pentagon) harcamalarını denetleyen etkili bir alt komitesine mensup 7 milletvekili hakkında da etik komitesince inceleme yürütüldüğünün belirtildiğini yazdı.

Washington Post'un ele geçirdiği gizli rapora dayanarak yayımladığı habere göre, iki ayrı etik bürosunca yürütülen incelemeler, Temsilciler Meclisi'nin Ödenekler Komisyonu'na bağlı Savunma Alt Komitesi Başkanı John Murtha ile birlikte komitenin diğer 6 üyesini kapsıyor.
Bu milletvekillerinin, etkin lobi şirketlerinden PMA Grup ile olan ilişkisinin incelendiğini yazan gazete, rapora göre, milletvekillerinin, federal fonların PMA Grubunun müşterilerine yönlendirilmesine yardım ettiği ve şirket ile müşterilerinden kampanya bağışları aldığını belirtti.
Müfettişlerin incelemesi altındaki milletvekillerinin, Demokrat Parti milletvekilleri John Murtha, Peter Viscloscky, James Moran, Norm Dicks ve Marcy Kaptur ile Cumhuriyetçi Parti milletvekilleri Bill Young ve Todd Tiahrt olduğu bildirildi.

Gazete, Kongre'nin eski bir çalışanı tarafından kurulan lobi şirketinin, Adalet Bakanlığının cezai soruşturması altında olduğunu kaydetti.
"Standartlar Komitesi Haftalık Özet Raporu" adlı 22 sayfalık belgede ayrıca, etik komitesinin, 19 milletvekili ve bazı personel hakkında yürüttüğü incelemelerin özetine de yer verildiği bildirildi.

Etik Komitesi, Kongre'deki en "ağzı sıkı" komitelerden biri olarak biliniyor. Washington Post'un haberine göre, komitenin üyeleri, geçmişteki ya da şimdiki incelemeler hakkındaki hiçbir faaliyeti açığa çıkarmamaya dair yemin ediyor. Gazete, komiteden yapılan açıklamaya dayanarak, belgenin herkesin girebileceği bir bilgisayar ağına yanlışlıkla konulduğunun tahmin edildiğini belirtti. Belgenin, incelemelerle bir bağlantısı olmayan bir kaynak tarafından Washington Post'a sızdırıldığı ifade ediliyor.

AA