Türkiye ile İsrail arasında krize neden olan ‘Ayrılık’ dizisinin İran’la Türkiye arasında da gerginliğe neden oldu. Dizinin oyuncu ve teknik kadrosunun çekimler için gittiği İran’da, kaldıkları otelin parasını ödemeyince İran, Türkiye’ye nota verdi.

Dizinin yapımcısı Çağla Reklam Prodüksiyon Hizmetleri Tekstil Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi, İran, Azerbaycan, Gürcistan ve Ermenistan’daki çekimler için Adeka Turizm Havacılık ve Organizasyon Şirketi ile anlaştı. Ekip, 2009 başında gittiği İran’ın Tebriz kentinde Otel Gostaresh’te konakladı. Çekimlerin bitiminde 13 bin 480 Dolar tutan konaklama ücretinin 3 bin 500 dolarlık bölümünü ödeyen ekip, kalan 9 bin 980 doları daha sonra ödeyeceklerini beyan ederek İran’dan ayrıldı. Ancak yapılan tüm görüşmelere rağmen şirket konaklama ücretini ödemeyince devreye İran Dışişleri Bakanlığı girdi.

TRT “Bizi bağlamaz”

İran’ın notası üzerine Dışişleri Bakanlığı İkili Kültürel İlişkiler Genel Müdür Yardımcısı Namık Güler Erpul, 8 Mayıs’ta resmi yazı ile TRT Genel Müdürlüğü’nü uyararak, Türkiye’nin itibarı için söz konusu miktarın hemen ödenmesini istedi. TRT’nin bu yazı üzerine uyardığı şirket de borcunu 11 Mayıs’ta ödedi. Yapımcı firma, Ermenistan, Gürcistan ve Azerbaycan’daki otel ve uçak transfer paralarını ise Adeka Turizm’e ödememekte direnince davalık oldu. Adeka Turizm Genel Müdürü Kerem Buldular “Yaklaşık 85 bin TL’lik alacağımız için yapımcı firma ile mahkemeliğiz” dedi. TRT yetkilileri ise iki şirket arasındaki sorunun kendilerini bağlamadığını belirtti.

Ayrılık’a sansür

“AYRILIK-Aşkta ve Savaşta Filistin” dizisinin ikinci bölümü, geçtiğimiz salı yayınlandı. Gazze’de Dökme Kurşun Operasyonu sırasında yaşananları ekrana taşıyan, ancak İsrailli askerleri ‘çocukların üzerine bilinçli şekilde ateş eden, sivilleri hedef alan kana susamış askerler’ olarak gösterdiği gerekçesiyle İsrail ve Türkiye arasında diplomatik krize neden olan dizinin ikinci bölümüne, alınan tepkiler üzerine sansür uygulandığı iddia edildi. Yapımcı Selçuk Çobanoğlu, bu bölümde bazı savaş sahnelerinin TRT tarafından kesildiğini öne sürdü.