Google, internetteki gazetelerin bugünden itibaren ücretsiz girilebilen yazı ve haberlerinin sayısını sınırlayabileceğini açıkladı.
Bazı medya şirketleri arama motoru Google'ın kendi sayfaları üzerinden kâr ettiğini öne sürerek şirkete baskı yapıyorlardı.

Google, sonunda geri adım atmak zorunda kaldı.

First Click Free yani İlk Tıklama Bedava adlı program, şimdiye kadar kullanıcılara, Google üzerinden buldukları her yazıya bedava girme olanağı sağlıyordu.

Google'ın ürün ve iş ilişkileri müdürü Josh Cohen internete koyduğu notta "Daha önce bir kullanıcının her bir tıklaması 'ilk' sayılıp bedava giriş sağlıyordu. Şimdi programı güncelledik. Bu haliyle program, kullanıcıların ücret ya da kayıtla girilebilen sitelere günde beş kereden fazla tıklamaları halinde, yayıncıların onları engellemesine olanak veriyor" diyor.

Yayıncılar şimdi Google'ın kullanım programında yaptığı güncelleme sayesinde günde beşten fazla kez sayfalarına tıklayan kullanıcıları ücret ödeme ya da kayıt yaptırma sayfalarına yönlendirilebilecek.

Murdoch'un Gazabı

Büyük uluslararası medya patronu, Newscorp şirketinin Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Rupert Murdoch, Google gibi şirketleri kendilerinin sunduğu gazetecilik ürünlerinden yararlanarak reklam geliri elde etmekle suçlamıştı.

Kullanıcıların bir kesimi, ücretli gazete sitelerine Google üzerinden ücretsiz girebildiklerini keşfetmişler ve bu tür kullanım yaygınlaşmaya başlamıştı.

Bunun nedeni, Google aramasının genellikle gazetenin abonelik sistemlerini atlayarak bir yazının bulunduğu sayfaya doğrudan bağlanabilmesiydi.

Şimdi bir çok gözlemci Murdoch'un ücretli internet gazeteciliğinin korunması konusunda büyük bir başarı kazanmış olduğunda birleşiyor.

Basın Zor Durumda

Gazeteler, son yıllarda satışlarındaki ve reklam gelirlerindeki ciddi düşüşlere çare olabilecek yeni gelir kaynakları arıyor.

Bu hafta başında Britanya'nın en büyük gazetecilik grubu Johnston Press, internette beşten fazla sayfasına girenlerden ücret almayı planladığını açıkladı.

Daha önce grubun reklam gelirlerinin son iki yıl içinde yüzde 42 düşüş gösterdiği ortaya çıkmıştı.

Bu yılın başlarında Daily Mail ve General Trust şirketi, İngiltere ve Galler'de 100'den fazla gazete çıkaran kolunda 1000 kişinin işine son verdiğini açıkladı.

İngiltere'deki Sun ve Times gazetelerinin sahibi olan Rupert Murdoch'un Newscorp grubu ise Haziran ayında, son 12 ay içinde yaklaşık 3,5 milyar dolar zarar ettiğini ilan etmişti.

Newscorp da internet içeriğinin tümünü ücretli hale getirmeyi planladığını açıkladı. Şirket halen ABD'de yayımladığı Wall Street Journal sitesine erişime ücret uyguluyor